Imieniny

Data: 23 Luty 2018    |    Imieniny: Romana, Izabela, Damian

PostHeaderIcon Spółdzielnia Uczniowska

Opiekun Spółdzielni Uczniowskiej: Sylwia Żelazna

W roku szkolnym 2017/2018 sprzedażą w sklepiku  zajmują się Klaudia Stumska i Nikola Styborska.

Sklepik czynny jest codziennie w czasie przerw między lekcjami.

 

Samorząd Uczniowski aktywnie włączając się w realizację rządowego programu „Owoce i warzywa w szkole", propagując jednocześnie ideę zdrowego żywienia zainicjował wprowadzenie do sprzedaży owoców w sklepiku szkolnym. Spółdzielnia Uczniowska przyłączyła się także  do wyżej wymienionych przedsięwzięć w celu promowania właściwego odżywiania się.

 

 

 

 

 

Członkowie SU wyszli z inicjatywą, aby każdy wtorek był „Dniem Owoca" w naszej szkole, zachęcając  w ten sposób dzieci do zdrowego odżywiania i regularnego jedzenia owoców poprzez sięgnięcie po jabłka, banany, gruszki, śliwki zamiast słodyczy. W każdy wtorek dzieci z domu przynoszą wybrane owoce, a potem spożywają zdrowe drugie śniadanie.

 

 

 

 

 


Co powinien jeść uczeń?

Nauka to naprawdę ciężka praca. Sprawne funkcjonowanie  dziecka w szkole, pod względem intelektualnym i fizycznym, w dużej mierze zależy od właściwego odżywiania. Niedobory składników odżywczych mogą być powodem kłopotów szkolnych i zdrowotnych.

Etap szkolny w rozwoju dzieci jest niezwykle ważny. To czas szybkiego dojrzewania zarówno fizycznego, jak i umysłowego, a zdrowie i dobre samopoczucie dziecka są kluczową sprawą dla tego procesu. I dlatego właśnie tak ważną rolę odgrywa właściwe odżywianie.

Skutki niedoboru mogą być szybko odczuwalne dla ucznia - niedokrwistość, zmniejszenie odporności, co z kolei jest przyczyną infekcji oraz ogólnego złego samopoczucia. Dzieci stają się smutne, obojętne i niechętnie podejmują wysiłek.

Na właściwą pracę mózgu wpływa glukoza, czyli cukier prosty, pochodzi ona z trawienia pokarmów zawierających skrobie, czyli takie jak ryż, chleb, kasza, ziemniaki. Aby organizm funkcjonował prawidłowo potrzebne są również białka - najwięcej dostarczają ich ryby, drób, nabiał, jajka.

Zasady zdrowego żywienia dla dzieci i młodzieży

  • jedz codziennie różne produkty,
  • bądź codziennie aktywnie fizycznie - ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę,
  • źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty zbożowe,
  • spożywaj codziennie przynajmniej 3 - 4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery,
  • jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy - mięso, ryby, jaja, uwzględniając też nasiona roślin strączkowych,
  • każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce,
  • ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych,
  • ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów,
  • ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę,
  • pij codziennie odpowiednią ilość wody
 
Projekty i akcje
Licznik odwiedzin